5 juli 2018

Tv-serie: En enkel resa till Korfu säsong 2

Handling
Om familjen Durrell som emigrerat från 1930-talets gråa England till ett nytt liv i det soliga Grekland. Familjen har fortsatt svårt att få ihop ekonomin och Louisa provar att sälja hemlagade brittiska rätter på marknaden. Gerry gör upp en plan för att föda upp uttrar, Leslie råkar skjuta Roger och Margo funderar på att bli nunna

Den andra säsongen har 6 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat

Jag såg klart säsongen 8 juni.

Mina tankar
Jag tycker detta är en sån mysig och lättsam serie. Det är både lite drama, spänning och humor. Framförallt utspelar sig den i en helt fantastisk miljö och det är lätt att drömma sig bort till varmare länder.

Något som jag uppskattar med En enkel resa till Korfu är att hela serien är centrerad kring familjen Durrell. De är kanske lite dysfunktionella, men de bryr sig ändå verkligen om varandra. Jag gillar hela familjedynamiken och alla syskonen tillsammans.

En story som däremot drar ner mitt betyg lite grann är modern Louisas kärleksbekymmer. Det känns bara tjatigt att hon letar en ny man och faller nästan pladask för första bästa.

Däremot finns det gott om humor och jag gillar att det yngsta barnets intresse för djur och natur.

En enkel resa till Korfu är en mysig och underhållande serie och passar perfekt på sommaren.

Favoritkaraktär: Leslie
Sämsta med säsongen: Louisas kärleksbekymmer
Bästa med säsongen: Avsnittet där de är är fast inomhus. Så roligt!

Hur säsongen slutar
Leslie förlöser ett barn. Gerrys uttrar får ungar. Även doktorns fru föder ett barn, som Louisa förlöser. Hugh blir knivhuggen, men klarar sig och flyttar nog tillbaka till England. Louisa avslutar relationen med honom.

En enkel resa till Korfu säsong 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...