16 september 2019

Veckoplanering v.38



Förra veckan läste jag mer än vad jag hade räknat med. Dock är jag lite missnöjd med att jag inte hann läsa Hasselskogen av Melissa Albert. Jag  började läsa lite på den, men jag kom inte riktigt in i den så då tänkte jag att det var lika bra att lämna tillbaka den så fick jag fokusera på lite andra böcker istället.

Den här veckan ska vi börja på ett nytt moment i kursen jag läser just nu som är svensk och engelsk medicinsk terminologi. Är väldigt mycket språk just nu, men tycker ändå att det är intressant. Speciellt när man börjar kunna "spåra" ord/terminologi och räkna ut vad de betyder.

Tillsammans med Camilla läser jag Brun flicka drömmer av Jaqueline Woodson. Jag är inte alls van att läsa på vers och får verkligen tvinga mig själv till att inte läsa så fort. Har bara läst första delen än, men jag gillar den och tycker den är väldigt intressant.

Igår kväll började jag så smått med Viveca Stens I fel sällskap och nu ser jag fram emot att läsa en deckare. Såg också att nästa del kommer ut nu i höst så ska försöka läsa den lite senare också, så att jag inte hamnar alltför långt efter i den serien.


I fel sällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...