29 november 2019

TBR December

Läsningen under november har gått bra, dock fick jag inte läst de böcker jag hade tänkt så en hel del av böckerna från novembers planering hänger med in i december.

Dessutom har jag tänkt försöka delta i booktuberns Elena Reads Books Bookbuddyathon Winter Bingo. Det är ett litet bingo med några olika utmaningar att pricka av. Jag tänker inte göra det så svårt, och tänker pricka flera rutor med en bok. Jag tänker inte heller försöka läsa något extra, utan helt enkelt utgå från de böcker jag redan har tänkt läsa.

Enda undantaget är i så fall Skuggjägaren av Camilla Grebe, men det beror på om jag hinner få hem den från biblioteket eller inte.


Jag vill gärna hinna med att läsa någon bok med jultema, varför jag redan förra månaden valde ut Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri. Verkar väldigt mysigt!

Jag har tänkt läsa en liten barnbok som "julkalender" och det är En klurig jul av Ingelin Angerborn. Verkar som en väldigt fin bok.

Dessutom hoppas jag även på lite feelgood i form av Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck. Har stått oläst i hyllan väldigt länge  nu och ser fram emot att ändra på det.

Sedan tänkte jag försöka pricka in en liten klassiker också, Du sköna nya värld av Aldous Huxley. Vet egentligen inte så mycket om vad den handlar om, men den verkar bra. Skönt också med en lite kortare bok.

Utöver detta vill jag gärna hinna med lite krim. Framförallt Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen och Dolt i mörker av Elly Griffiths. Två väldigt bra deckarserier som jag gärna läser med (o)jämna mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...