20 juli 2020

Sommarpratare 1/7 - 15/7

Jag fortsätter med mina små omdömen av årets sommarprat. Här kommer de sommarprat som sändes i radio första halva av juli.

1/7 Staffan de Mistura
Visste inte vem denna man var innan jag började lyssna. Men det var över förväntan. Oväntat intressant om diplomati och kreativa sätt att möta människor.

2/7 Therese Lindgren
Viktigt om psykisk ohälsa och en del igenkänning också. Hoppas att många lyssnar på detta.

3/7 Cathrine Winnes
Bitar av programmet var intressant. Sen ska erkännas att jag inte är sådär supervan att höra norska så misstänker att en del blev "lost in translation". Jag gillade att Winnes förde fram kvinnorna ur den musikaliska historien.

4/7 Hedda Stiernstedt
Detta hörde jag bara bitar av när det sändes i P1. Var tyvärr inget som fångade mitt intresse.

5/7 Robin Söderling
Detta lyssnade jag på när jag körde bil ner till där jag bor nu när jag jobbar i sommar. Jag tyckte det var betydligt mer intressant än vad jag hade räknat med. Jag är inte speciellt insatt i tennisens värld, men tänker också att det mycket av Söderling tar upp även gäller många andra idrotter. Och vilket pris det har att komma till toppen. Tar också upp psykisk ohälsa bland idrottare på ett belysande sätt.

6/7 Bethlehem Isaak
Det här var riktigt intressant! Förutom att handla om Dawit Isaak så handlade det även om rasism som ju känns som ett aktuellt ämne.

7/7 Sara Bäckmo
Jag är kanske inte så intresserad av trädgård och odling. Bäckmo är däremot väldigt passionerad för sitt ämne och jag förstår att det kan inspirera andra.

8/7 Anders Borg
Det här var inte speciellt intressant. Ganska intetsägande, tråkigt och skrytigt.

9/7 Eveline Jacobson
Detta sommarprat känns ju väldigt aktuellt och det var intressant att få en inblick på insidan av några utav de som jobbar inom vården i dessa tider.

10/7 Sofia Wistam
Även detta sommarprat var intressant, som också var väldigt personligt.

11/7 Patrik Svensson
Jag hade noll förväntningar på detta sommarprat, men det var mer intressant än vad jag hade räknat. Ganska lugnt och lågmält men intresset hölls vid liv hela tiden.

12/7 Alessandro "Alesso" Lindblad
Början av detta sommarprat byggde verkligen upp på ett bra sätt, men sedan kändes det som att det dalade och att det blev mer skryt.

13/7 Emma Örtlund
Roligt att denna tjej fick ha ett sommarprat! Härlig energi och färgsprakande.

14/7 Rasmus Troedsson
Inte min favorit, det lät mer intressant i teorin än vad det var i praktiken.

15/7 Torbjörn Johannesson
Om jag ska jämföra detta med ÖB:s sommarprat så var det här andra sommarpratet inte lika intressant. De har lite olika infallsvinklar och jag uppskattar ändå inblicken i försvaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...