29 juli 2020

Tv-serie: Dejta säsong 1

Handling
Ella är en ensamstående mamma som försöker få livets alla beståndsdelar att gå ihop. Med två små barn, en trilskande tonårsdotter, två olika pappor och en egen cateringfirma är det inte helt enkelt. När bästa vännen Nilo vill få henne att lägga upp en profil på en dejtingsida är Ella först motvillig. Hur skulle hon ens hinna träffa någon, än mindre hitta rätt i en djungel av "sköna" killar och "kramgoa" män? Ett möte med ex-makens nya flickvän avgör saken.

Den första säsongen hade 8 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Maria Sundbom Lörelius, Klara Zimmergren och Bahareh Razekh.

Jag såg klart säsongen 28 juni.

Mina tankar
Detta var en serie som jag valde att kolla in på SVTPlay på måfå, hade inte tänkt göra det från början. Jag har någon sorts motvilja för en del svenska serier och jag tycker sällan det är bra. I det här fallet lockades jag ändå av handlingen och skådespelarna.

Nu i efterhand tycker jag att Dejta är en väldigt charmig och mysig serie på något sätt. Huvudkaraktären Ella känns ganska vanlig på något sätt. Jag gillar även de andra karaktärerna som finns med, även om jag känner att det råder lite utrymmesbrist. Jag hade gärna sett mer av Klara Zimmergrens karaktär Monika och hur hon hanterar sina problem.

Männen som Ella dejtar är ju alla väldigt olika, en del är mer komiska än andra. Medan en del andra utmanar Ellas syn på saker och ting. Jag gillar blandningen mellan det lite mer humoristiska och det allvarliga.

Serien är väldigt kort med endast 8 avsnitt och jag hade gärna sett mer. Jag hoppas att det kommer någon sorts fortsättning för det känns som det hela har ett ganska öppet slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...