19 augusti 2020

Film: Hotell Transylvanien 3

Handling
Mavis surprises Dracula with a family voyage on a luxury Monster Cruise Ship so he can take a vacation from providing everyone else's vacation at the hotel. The rest of Drac's Pack cannot resist going along. But once they leave port, romance arises when Dracula meets the mysterious ship Captain, Ericka.

Filmen är 97 minuter lång och regisserad av Genndy Tartakovsky. Rösterna görs bland annat av Adam Sandler, Selena Gomez och Kathryn Hahn. Filmen hade svensk premiär 13 juli 2018.

Jag såg filmen 25 juli.

Mina tankar
Jag har sett de två övriga filmerna i denna franchise och jag har tyckt de har varit underhållande. Tursamt nog såg jag att denna film hade kommit på Netflix så jag tänkte att jag skulle passa på och se den när jag ville ha något upplyftande.

Trots att det är en barnfilm så finns det saker man kan uppskatta som vuxen också. Det finns liksom något för alla, även om karaktärerna är monster så är de högst mänskliga. Rösterna görs av många kända skådespelare/komiker och det är kul att se de i en sådan roll också.

I denna film handlar det om Greve Dracula och hans familj som åker på sommarsemester, en monsterkryssning, och alla äventyr de stöter på där. Det handlar mycket om familjen och hur viktig den är och Dracula som överväger att gå vidare efter att Mavis mor dog.

Jag gillar animationerna och alla olika monster, de är så fantasifulla och animationerna är snyggt gjorde. Som vuxen lägger jag märke till en del referenser från kända filmer och liknande.

Miljön är även den riktigt fantasifull, framförallt aktiviteterna på kryssningen och de stopp båten gör längs vägen. Det är som en "vanlig" lyxkryssning men som är anpassad till en helt annan typ av karaktärer.

Den tredje filmen om Hotell Transylvanien är fortsatt underhållande och jag har inget emot att se fortsatta filmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...