6 augusti 2020

Tv-serie: Once upon a time in Wonderland

Handling
In Victorian England, the young and beautiful Alice tells a tale of a strange new land that exists on the other side of a rabbit hole.

Serien har 13 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Sophie Love, Michael Socha, Peter Gadiot och Emma Rigby.

Jag såg klart säsongen 4 juli.

Mina tankar
Detta är alltså en spinoff-serie till Once upon a time och det var också det som gjorde att jag ville se den. Innan jag började se den passade jag också på att läsa Alice i Underlandet av Lewis Carroll.

Precis som Once upon a time är specialeffekterna inte så bra, men jag gillar karaktärerna på något sätt. Sedan gillar jag också hur historierna berättas, framförallt just denna i och med att det är en enda sammanhängande historia. Sen tycker om att det baserar sig på klassiska karaktärer från sagornas värld och hur de lyckas göra om karaktärerna som passar historien.

Karaktärerna utvecklas också under avsnitten. Vad jag gillar med serien är hur de "onda" karaktärerna ändå har goda sidor och att det inte så svart och vitt. Ofta har de formats av en miljö och händelser som påverkat dem i en viss riktning.

Jag gillar också alla referenser till Alice i Underlandet för det finns rätt så många.

Slutet känns lite ruschigt och snabbt, men det knyter ändå ihop alla trådarna på ett tillfredsställande sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...