18 augusti 2020

Sommar i P1 1/8 - 16/8

Nu är det dags för sista vändan med sommarprat för det här året.

1/8 Martin Lorentzson
Inte alls min typ av sommarprat. Tappade räkningen på hur många gånger Lorentzson nämnde kapital.

2/8 Anna Takanen
Tyckte detta sommarprat var lite ojämnt. Jag berördes av delarna som handlade om kopplingen till Finland och hur det var att komma som krigsbarn till Sverige.

3/8 Mustafa Mohamed
Ett härligt och optimistiskt sommarprat. Intressant att få veta hans bakgrund och om hans karriär. Kändes ganska upplyftande på något vis.

4/8 Svante Lindqvist
Detta tyckte jag var ganska roligt. Lite små anekdoter från ett väldigt händelserikt liv.

5/8 Lena Endre
Detta föll mig inte speciellt i smaken, var inte riktigt min typ av program. Det fanns dock delar som jag gillade.

6/8 Patrik Lundberg
Detta är nog ett av årets mest berörande sommarprat och säger också något om den tid vi lever i och hur samhället har utvecklats. Hjärtskärande att få höras hans mammas historia.

7/8 Martin Hägglund
Nej, detta var inget som jag upplevde som intressant. Alltför filosofiskt och abstrakt för mig.

8/8 Miriam Haley
Detta är ju ett aktuellt tema, Metoo och Harvey Weinstein. Tänkvärt och riktigt bra!

9/8 Marie-Louise Ekman
Väldigt personligt och berörande om hennes man och hans sjukdom.

10/8 Olof Stenhammar
Nä, det har tyckte jag inte var så intressant. Att lyssna på finanspersoner och näringslivspersoner är ingen hit för mig.

11/8 Emma Eliasson
Ett riktigt brandtal för jämställd idrott och tjejers rätt att få utöva idrott, hockey i synnerhet, på samma villkor som killarna. Lyssningsvärt!

12/8 Johan H. Andresen
Lite blandat, en hel del skryt men blandat med intressanta åsikter på ledarskap och ansvar.

13/8 Yngve Gustafson
Ytterligare ett sommarprat som har corona som bakgrund. Tyckte ändå det var intressant och det hade ju uppenbarligen äldres hälsa i fokus.

14/8 Awad Olwan
Mycket mer intressant än vad jag hade väntat mig. Handlade mindre om religion än vad jag trodde. En hel del tänkvärt också.

15/8 Siri Hustvedt
Ett fint och lit vemodigt sommarprat som är centrerat kring författarens mor.

16/8 Laleh Pourkarim
En artist som avslutar årets sommar. Intressant, men inte lika bra som Miss Lis.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...