6 juli 2015

Klar med Kaosutmaningen!

Nu har jag alltså  klarat av Kaosutmaningen 2015. Nu har jag prickat av de 20 punkter som krävs för att räkna den som klar. Jag har inte aktivt valt böcker till utmaningen.

Jag tror att jag kommer försöka pricka av några fler punkter under året fast den egentligen är avklarad. 

Avklarade punkter
1. Läs en bok med ett djur på omslaget (Is och eld av Margit Sandemo).
2. Läs en bok vari det inte finns någon telefon (Lucifers kärlek av Margit Sandemo).
3. Läs en bok som utspelar sig under vintern (Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård).
5. Läs en bok av en författare med initialerna M.M. (Fossildrottningen av Michael Mortimer).
6. Läs en bok om gudar (Janusstenen av Elly Griffiths).
10. Läs en bok som kom ut 2011 (Den femte årstiden av Mons Kallentoft).
11. Läs en bok på ett annat språk än svenska (The Girl In The Clockwork Collar av Kady Cross).
12. Läs en bok vars titel innehåller fler än sju ord (Beautiful Creatures bok 3: det högsta priset, det största offret av Kami Garcia och Margaret Stohl).
13. Läs en bok vars titel består av endast ett adjektiv (Divergent av Veronica Roth).
14. Läs en bok där nycklar spelar en stor roll (Poirots jul av Agatha Christie).
16. Läs en bok vars omslag är till största del grått (Svarthuset av Peter May).
19. Läs en bok med ett pronomen i titeln (Förlåt mig av Lesley Pearse).
22. Läs en bok om att resa (Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma).
23. Läs en bok inom en genre du vanligtvis inte läser (Not That Kind Of Girl av Lena Dunham).
24. Läs en svensk ungdomsbok (Född fenomenal av Josephine Bornebusch).
26. Läs en bok om en skolklass (Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen)
27. Läs en bok med en hund i (Synden har lång svans av Margit Sandemo)
31. Läs en bok från ett för dig nytt förlag (Kanske är det allt du behöver veta av E Lockhart).
33. Läs en bok du fått av någon annan (En man som heter Ove av Fredrik Backman).
35. Läs en bok vars titel är en allitteration (Gone Girl av Gillan Flynn).

Punkter som ej är avklarade
4. Läs en bok vars författare var under 20 när hen skrev den.
7. Läs en bok som inte utspelar sig i Europa eller USA.
8. Läs en bok med en huvudperson som bloggar.
9. Läs en bok som har en hbtq-huvudperson.
15. Läs en bok om någon som pratar med djur.
17. Läs en bok vars omslagsbild består av ett mönster. 
18. Läs en bok vars filmatisering du såg innan du visste att det fanns en bok.
20. Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet.
21. Läs en bok med idrottsanknytning.
25. Läs en bok med en flagga på omslaget.
28. Läs en bok som handlar om ett föräldralöst barn.
29. Läs en bok som utspelar sig på en annan planet.
30. Läs en novellsamling.
32. Läs en bok som utspelar sig i Malmö.
34. Läs en bok på vers.

2 kommentarer:

  1. Jag har klarat av 19 hittills och tänker fortsätta året ut bara för att se hur många jag lyckas pricka in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer också fortsätta försöka pricka in fler punkter :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...