3 juli 2015

Månadsutvärdering juni 2015

Lästa böcker i juni:
1. Sammansvärjningen - Ursula Poznanski
2. En förtrollad ö - Nora Roberts
3. En sång från havet - Katherine Webb
4. Boktjuven - Markus Zusak
5. Legenden om Marco - Margit Sandemo
6. Svarthuset - Peter May
7. Livet enligt Fikry - Gabrielle Zevin
8. Det svarta vattnet - Margit Sandemo

Manliga författare:2
Kvinnliga författare: 5

Amerikanska författare: 2

Australiensiska författare: 1
Engelska författare: 1
Norska författare: 1
Skotska författare: 1
Österrikiska författare: 1

Antal lästa sidor: 2981
Medelbetyg: 3.9

Bästa bok: Boktjuven
Sämsta bok: -

Kommentar
Jag trodde inte att jag skulle hinna läsa så pass många böcker nu i juni. För det har verkligen varit fullt upp med skolavslutning, flyttning och jobb så jag har inte haft så mycket tid. Dessutom har flera av böckerna varit ganska tjocka.

Den här månaden har jag läst hela två 5-poängare och det är jag riktigt glad för. Fast då blev det såklart svårt att välja ut månadens bästa.

Jag har heller inte läst någon bok som har varit riktigt dålig så jag har läst väldigt många bra böcker.

Recensionerna kommer att komma upp så småningom, de är alla färdigskrivna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...