10 maj 2017

Tv-serie: Parks and Recreation säsong 5

Handling
Big changes are ahead for newly elected City Councilwoman Leslie Knope (Golden Globe winner Amy Poehler, Saturday Night Live)in the outrageous fifth season of Parks and Recreation. learns that city politics is nothing like the Parks department as she tackles issues such as saving a local mini-golf park and fixing Pawnee's quaint, but ridiculously outdated, laws. And life outside the office is just as wild, as she and Ben (Adam Scott, Step Brothers) try to plan their wedding amidst the usual chaos of their friends' lives.

Säsongen hade 22 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Amy Poehler, Aubrey Plaza, Adam Scott, Chris Pratt, Nick Offerman och Rob Lowe.

Jag såg klart säsongen 22 april.

Mina tankar
Detta har som sagt blivit en av mina absoluta favoritserier, och det börjar kännas lite tråkigt att jag bara har 2 säsonger kvar nu. Den femte säsongen är lika bra som alla de andra tidigare säsongerna och jag sitter och skrattar högt när jag ser den och det är ett bra betyg. Skulle nästan vilja kalla detta för en feelgood-serie, den får mig att må bra helt enkelt.

Det som gjorde att jag fastnade för Parks and Rec från början var nog sättet som den är filmad på, lite som en dokumentär och såklart karaktärerna. Nu finns det också ett helt gäng återkommande karaktärer som förgyller stämningen oerhört. Man kan para ihop egentligen vilka huvudkaraktärer som helst och få riktigt bra komedi.

Något som jag verkligen uppskattar är att Ron, Leslie, Tom och alla de andra fortsätter att utvecklas som karaktärer, karaktärsutvecklingen stannar aldrig av, och flera av dem gör stora förändringar i sitt privatliv men också i sina karriärer, bland annat Leslie som ställs inför helt nya utmaningar i sitt nya jobb.

En relation som överraskade mig var den som växte fram mellan Ron och hans kvinna Diane, och framförallt sättet som de träffades på. Att få se Ron lycklig och nöjd var fint och det blev många roliga scener med honom och när han försöker passa hennes barn.

En karaktär som jag tycker hamnar lite i skymundan är Rob Lowes karaktär Chris Traeger. Jag bara älskar honom och hans ständiga optimism för alla personer och händelser, han ser verkligen livet fårn den extremt ljusa sidan och försöker ta fram det bästa i varje person.

Säsongsavslutningen var ett otroligt bra avsnitt som egentligen bara kretsade kring en enda sak och slutet tog mig verkligen med överraskning och jag ser fram emot att fortsätta se serien.

Parks and Recreation säsong 1
Parks and Recreation säsong 2
Parks and Recreation säsong 3
Parks and Recreation säsong 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...