1 september 2017

Månadsutvärdering augusti 2017

Lästa böcker i augusti:
1. Hur man botar en feminist - Nanna Johansson
2. 101 historiska misstag - Daniel Rydén
3. Slutet - Ursula Poznanski
4. Ljudet av ditt hjärta - Stephenie Meyer
5. Så länge vi båda andas - Stephenie Meyer
6. Den osynlige mannen från Salem - Christoffer Carlsson

Manliga författare:2
Kvinnliga författare: 3

Amerikanska författare: 1

Svenska författare: 2
Österrikiska författare: 1

Antal lästa sidor: 2419
Medelbetyg: 3.3

Snyggast omslag: Slutet

Månadens bästa bok: Den osynlige mannen från Salem
Månadens överraskning: Den osynlige mannen från Salem
Månadens besvikelse: Twilight

Kommentar
Ändå en helt okej läsmånad och jag hann faktiskt med att läsa mer än vad jag trodde. Dock hann jag inte med alla på min TBR, men kommer läsa de i början av september istället. Kvalitén var helt okej, men de allra flesta kändes rätt så medelmåttiga, det var bara en bok som stack ut men den hör å andra sidan till en av årets bästa. Lyckades också avsluta två serier, vilket känns riktigt skönt!

Som ni ser ligger jag väldigt mycket efter när det gäller publicerade recensioner, men det är bra att ha ett litet lager. Alla recensioner är skrivna och kommer att dyka upp på bloggen.

Om månadens bästa och överraskning:
En helt fantastisk läsupplevelse, allt från språk till handling. Hör till en av årets bästa!
Om månadens besvikelse: Som helhet är jag besviken på Twilight, det är bra underhållning men den levde inte upp till mina förväntningar.



Filmer och Tv-serier:
12 Years a Slave
The Americans S1E1-S1E13 (säsongsavslutning)
En skön historia
Harry Potter and the Deathly Hallows Part I
Hawaii Five-0 S4E1-S4E7
Morden i Midsomer S19E5
New Girl S2E1-S2E25 (säsongsavslutning)
Parks and Recreation S6E18-S6E22 (säsongsavslutning)
Småstaden S1E1
Zootopia

Månadens bästa: The Americans
Månadens överraskning: 12 Years a Slave
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Ännu en rätt bra serie- och filmmånad. Började också på en ny serie samtidigt som jag har sett några av  mina favoriter. Kollade även in första avsnittet av Småstaden, och jag måste erkänna att jag trots allt tyckte den var lite smårolig och ovanligt bra för att vara svensk komedi då det är något som jag annars har svårt för.

Om månadens bästa: Gillar handlingen och tidsperioden och serien är grymt spännande. 
Om månadens överraskning: Jobbigt men så himla bra film att se!
Om månadens besvikelse:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...