18 september 2017

Tv-serie: New Girl säsong 2

Handling
Jess - a bubbly offbeat teacher who is known to burst into spontaneous song - catches her boyfriend with another woman, and needs a new place to live. She moves into a loft with three single guys she's never met before. Nick is a jaded law-school dropout, who usually just wants to be left alone. Schmidt is a flashy businessman, who believes he is a gift to women. Winston is a former athlete who doesn't know what to do, but really needs to win whatever it is. Can this dysfunctional group handle the "adorkable" new girl?

Den andra säsongen hade 25 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Zooey Deschanel, Jake Johnson och Max Greenfield.

Jag såg klart säsongen 26 augusti.

Mina tankar
Jag var riktigt förtjust i seriens första säsong så därför hade jag rätt så höga förväntningar på den andra säsongen. De första avsnitten kändes lite långsamma och jag tyckte att de var mindre bra än de tidigare, men några avsnitt in så vände det och serien började bli riktigt rolig igen.

Den här säsongen handlade mycket om Cece/Schmidt och Jess/Nick, så tyvärr upplevde jag det som att Winston fick stå i bakgrunden lite grann, vilket jag tycker är synd då Winston hör till en av mina favoriter. Hela historien kring Cece/Schmidt tycker jag i blir lite utdragen, men samtidigt så uppskattade jag att Schmidt har blivit lite mer seriös gällande sina känslor för henne.

Vad det gäller Jess och Nick så blir det fler och fler hintar om deras relation och dess utveckling, men det dröjer mot slutet av säsongen innan det blir mer dramatiska förändringar. Det ska bli intressant att se nästa säsong och hur de är tillsammans.

Som sagt tyckte jag att säsongen blev bättre och bättre mot slutet och de sista 5 avsnitten är riktigt bra. Säsongsavslutningen hör till en av mina favoriter och där utnyttjas varje karaktär till sin fulla rätt, speciellt Winston. Den innehåller också flera oväntade vändningar.

En del scener är hysteriskt roliga och jag skrattar högt. Samtidigt finns det andra scener som jag tycker blir lite för pinsamma. Överlag är New Girl en härlig serie att se som jag alltid blir glad av också och det är riktigt bra underhållning.

New Girl säsong 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...