17 juli 2018

Nyfiken på: Angivaren

Handling
I Fredrikstad hittas stans rikaste man mördad och kriminalkommissarie Anton Brekke kallas in. Brekke är känd för att vara orädd och oförskämd, och han har dessutom en hemlig last: poker. Med hjälp av polisstudenten Magnus Torp och polisinspektör Simon Haugen börjar han nysta i fallet, som först verkar ha ekonomiska motiv. Men när han kastas in i New Yorks korrupta undre värld, rakt in i maffians högborg, inser han snart att helt andra krafter ligger bakom.

Varför jag vill läsa den
Norsk krim brukar bara bra och denna serie tycker jag låter riktigt spännande. De två första delarna har nu kommit ut på svenska och mitt sug efter att få läsa dessa böcker stiger bara. Som många andra krim-serier så verkar detta ha en polis med problem i huvudrollen, men spelberoende har jag inte läst om tidigare i den typ av genre. verkar också som den skulle kunna vara ganska mörk i tonen och sånt uppskattar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...