19 juli 2018

Tv-serie: Timeless säsong 1

Handling
Timeless tells the story of a mysterious criminal who steals a secret state-of-the-art time machine, intent on destroying America as we know it by changing the past. The only hope is an unexpected team: a scientist, a soldier and a history professor, who must use the machine's prototype to travel back in time to critical events. While they must make every effort not to affect the past themselves, they must also stay one step ahead of this dangerous fugitive. But can this handpicked team uncover the mystery behind it all and end his destruction before it's too late?

Den första säsongen har 16 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Abigail Spencer, Matt Lanter och Malcolm Barrett.

Jag såg klart säsongen 1 juli.

Mina tankar
Timeless var en serie som lockade mig ändå sedan den kom ut. Jag har alltid tyckt hela konceptet med tidsresor har varit intressant och denna verkade också lagom lättsam. Serien är riktigt underhållande, och lyckas också lära ut något om historien.

Jag fastnade ganska direkt för serien. Den karaktär som blir min favorit snabbt är Lucy, jag gillar henne helt enkelt som karaktär och hennes nörderi för historia. Serien bjuder på ganska mycket humor och framförallt spänning. Miljöerna är väldigt fina och jag tycker om att se de olika kläderna och olika epoker och hur en del behandlades då.

Av naturliga skäl handlar det mycket om Amerikas historia och vad som har format landet. Jag hade gärna sett att den hade fokuserat på andra historiska händelser i andra länder men som påverkat hur världen ser ut idag.

Själva jakten på Flynn, seriens fiende, är spännande även fast jag tycker en del moment är lite förutsägbara. Det finns dock mycket som man inte vet och att framtiden kan ändras  varje gång teamet reser tillbaka i tiden gör att man är lite spänd på att veta vad som förändras i deras nutid.

Timeless har haft ett ganska turbulent öde, först lades serien ner efter första säsongen men räddades av fans och nu lades serien ner igen efter andra säsongen. Jag har bara sett den första säsongen, men jag är verkligen spänd på att veta mer om Flynn, Lucy och framförallt det hemliga sällskapet Rittenhouse.

Timeless är en härlig, spännande och underhållande serie som jag hoppas kan få ett värdigt avslut.

Favoritkaraktär: Lucy
Det sämsta med säsongen: Väldigt Amerika-fokuserat, hade varit intressant om det hade varit mer i andra länder också.
Det bästa med säsongen: Tidsresorna

Hur säsongen slutade
Lucy, Wyatt och Rufus teamar ihop med Garcia, som de kämpat mot under hela säsongen. Efter att ha färdats i tidsmaskinen blir Jiya sjuk, krampar och ser syner av något. Vad? Garcia blir gripen, han tror att Lucy förrått honom. Lucy får veta att även hennes mor tillhör Rittenhouse och att de kan kontrollera historien, nutiden och framtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...