3 april 2019

Månadsutvärdering mars 2019

Lästa böcker i mars:
1. Warcross - Marie Lu
2. Mästaren och margarita - Michail Bulgakov
3. Eliza och hennes monster - Francesca Zappia

Manliga författare: 1
Kvinnliga författare: 2

Amerikanska författare: 2
Ryska författtare: 1
Svenska författare: 


Antal lästa sidor: 1108
Medelbetyg: 3,3

Snyggast omslag: Warcross

Månadens bästa bok: Eliza och hennes monster
Månadens överraskning: Eliza och hennes monster
Månadens besvikelse: Mästaren och margarita

Kommentar
Blev inte alls mycket läst i mars, men det är bättre än ingenting. Jag har prioriterat så mycket annat an läsning. Det var väldigt mycket VM och sport i mars om jag säger så, det var i princip det enda jag gjorde på helgen.

Däremot är jag väldigt nöjd över blandningen av böcker och hur olika de är. Roligt att äntligen få läsa en rysk klassiker också.

Hoppas att april ska bli bättre.

Om månadens bästa och överraskning: Så fin och underhållande
Om månadens besvikelse: Bitvis seg att läsa, inte riktigt som jag hade förväntat mig.


Filmer och Tv-serier:
AP Bio S2E1-S2E4
Barnmorskan i East End S8E1-S8E3
The Big Bang Theory S12E17
The Blacklist S3E14 - S3E22
Brooklyn Nine Nine S6E8 - S6E11
The DUFF
Mord i paradiset S8E8 (säsongsavslutning)
Once Upon a Time S1E6 - S1E9
Orphan Black S1E6 - S1E9
Riverdale S3E14 - S3E17
Young Sheldon S2E17


Månadens bästa: Orphan Black
Månadens överraskning: Orphan Black
Månadens besvikelse: Once Upon a Time

Kommentar
Blev däremot en del serier, och framförallt började jag se på en del nya serier. Tog också tag i och började med åttonde säsongen av Barnmorskan i East End, den serien är ju så härlig. Ser väldig många bra serier just nu, vilket är kul.

Orphan Black måste jag säga är en av överraskningarna, hur bra och spännande den är. Den kan mycket väl bli en ny favorit.

Om månadens bästa och överraskning: Så spännande och oförutsägbar
Om månadens besvikelse: Underhållande, men stör mig på de dåliga specialeffekterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...