14 mars 2019

Tv-serie: Mord i paradiset säsong 8

Handling
DI Jack Mooney and his team solve a host of baffling murders on the beautiful Caribbean island of Saint Marie.

Den åttonde säsongen har 8 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Ardal O´Hanlon, Tobi Bakare och Shyko Amos.

Jag såg klart säsongen 2 mars.

Mina tankar
Precis som tidigare säsonger är det underhållande, gillar blandningen mellan mord och humor. Att serien dessutom utspelar sig i en annan del av världen är också en kul grej, och att få se en annan kultur.

Till skillnad från tidigare säsonger så var det två av huvudkaraktärerna som lämnade serien, men Mord i paradiset lyckas ändå behålla mitt intresse. Vi får istället möta en ny karaktär, som skiljer sig markant från de föregående poliserna men ändå är ganska härlig. Serien är också väldigt fokuserad på mordfallen, vilket kanske gör det lättare att kunna byta ut karaktärer även om det märks att de försvinner.

Fallen är väldigt olika varandra, och jag gillar hur fallen alltid klaras upp mot slutet genom någon sorts magisk uppenbarelse. De 3 sista avsnitten tycker jag var de starkaste och bäst avsnitten.

Mord i paradiset passar perfekt som avkoppling, man behöver inte anstränga sig så mycket och man får också drömma sig bort från det kalla Sverige.

Mord i paradiset säsong 4
Mord i paradiset säsong 5
Mord i paradiset säsong 6
Mord i paradiset säsong 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...