4 juli 2019

Tv-serie: AP Bio säsong 2

Handling
When Harvard philosophy scholar Jack Griffin finds himself teaching high school in Toledo, he tosses the syllabus and recruits his students to help mentally break his dream-job-stealing nemesis.

Den andra säsongen har 13 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Glenn Howerton, Patton Oswalt och Aparna Brielle.

Jag såg klart säsongen 14 juni.

Mina tankar
Seriens första säsong var för mig något av en besvikelse då den inte riktigt motsvarade mina förväntningar. Jag hade betydligt lägre sådana inför denna säsong och jag är inte alls lika besviken. Däremot kan jag förstå att den blev nedlagd, men överlagt tyckte jag att den andra säsongen var bättre.

För min del gillade jag mer när avsnitten inte bara fokuserar på Jack, utan även på den andra lärarna och eleverna. Flera av avsnitten handlar mer om eleverna vilket jag gillar. Bitvis blir det ganska absurd humor, men det funkar på något sätt. Ett av de bättre avsnitten involverar en talangjakt och ett musikalnummer.

Det finns inte så mycket mer att säga, det är ingen serie som kommer lämna något bestående intryck men den var ändå trivsam och underhållande att se.

AP Bio säsong 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...