19 mars 2020

Film: Aristocats

Handling
I Paris har en snäll, rik, men lite virrig gammal tant testamenterat allt hon äger till sin älskade katt Duchess och hennes tre kattungar, Toulouse, Marie och Berlioz. Det gör hennes girige betjänt Edgar grön av avundsjuka. När han har försökt på sig på den ultimata kattnappningen blir det upp till vildkatten Thomas O`Malley och hans coola gäng med jazzkatter att komma till undsättning.

Filmen är 78 minuter lång och regisserad av Wolfgang Reitherman. De svensk rösterna görs av bland annat Margareta Sjödin, Per Myrberg och Ingvar Kjellson. Filmen hade svensk premiär 3 december 1971.

Jag såg filmen 22 februari.

Mina tankar
Detta är ännu en Disney-film som jag inte sett tidigare men jag känner ingen "Alla snubbar vill ju vara katt".

Detta var i alla fall en ganska så mysig och humoristisk film. Som kattälskare tyckte jag den var lite extra rolig. Den påminner lite grann om 101 dalmatiner förutom att hundarna är utbytta mot katter.

Sedan tyckte jag det var väldigt härligt med musiken också, precis som i många andra filmer som Disney gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...