23 mars 2020

Veckoplanering v. 13


Den här veckan känns otroligt intensiv och jag tror inte det kommer bli mycket nöjesläsning.

I början av veckan avslutas min praktik och så börjar vårens sista kurs där vi ska skriva vår B-uppsats. Sedan ställer ju covid-19 till det för alla och påverkar såklart även studierna. Så det ska bli spännande att se hur detta går.

Tillsammans med Camilla har jag läst Den skrikande trappan av Jonathan Stroud som en del i middlegrade march. Den kommer att bli utläst nu i början av veckan. Då är det dags att ta tag i en lite tyngre bok, Rismodern av Rani Manicka som vi ska läsa tillsammans.

För egen del har jag fått prioritera om lite i min läsning då jag har en del böcker som snart måste lämnas igen till biblioteket. Jag tänker börja med att läsa lite klassisk pusseldeckare i form av Konstiga huset av Agatha Christie. Ska bli spännande att läsa den, vad jag förstår är det en av författarens personliga favoriter.

Jag hoppas att jag ska hinna läsa ut den boken under veckan så att jag kanske kan börja med någon annan bok. Då tror jag att det lutar åt att jag börjar med Nattens cirkus av Erin Morgenstern, som jag har så otroligt höga förhoppningar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...