2 mars 2020

Veckoplanering v.10


Ny vecka och dags att göra upp nya läsplaner. I helgen hann jag med att läsa en hel del och jag lyckades också skriva en hel del på min rapport så jag är förhoppningsvis snart klar med den.

I min planering för mars har jag sagt att jag ska försöka delta i middlegrade march som är ett readathon som fokuserar på denna genre. Igår kväll började jag så smått med att läsa Alice i underlandet av Lewis Carroll och jag räknar med att läsa klart både den och Alice i spegellandet under veckan.

Tillsammans med Camilla läser jag självbiografin Djungelbarn av Sabine Kuegler och den känns väldigt annorlunda då det handlar om författarens uppväxt i en stam på Västra Papua.

Jag håller också på med mitt projekt att läsa The Fellowship of the Ring av J.R.R. Tolkien. Tycker den är överraskande bra såhär långt måste jag säga.

Sedan hoppas jag att jag hinner börja med De sju systrarna av Lucinda Riley. Det är en författare som jag varit sugen på att läsa så länge och det låter verkligen som en bok som passar mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...