9 mars 2020

Veckoplanering v.11


Läsningen under veckan har väl ändå gått relativt bra, men ofta på kvällarna när jag försökt läsa har jag somnat med boken i handen. Den här veckan har jag praktik måndag-fredag vilket jag inte haft tidigare och så blir det födelsedagsfirande till helgen.

J.R.R. Tolkiens  The fellowship of the ring är en bok som tar tid men nu är det bara omkring 100 sidor kvar. Tror jag kommer läsa lite då och då ur den i veckan och eventuellt läsa ut den under helgen.

Jag har inte alls mycket kvar av Alice i Spegellandet av Lewis Carroll men jag orkade inte läsa de sista sidorna under gårdagskvällen så det blir bli kvällens projekt.

Tillsammans med Camilla läser jag The Wishingspell av Chris Colfer (från Glee) och jag måste säga att jag tycker den är riktigt charmig. Det finns gott om referenser till olika sagor och jag tycker det är så fantasifullt.

Jag tror att nästa bok jag kommer börja med är De sju systrarna av Lucinda Riley. Har så höga förväntningar på den boken för det låter som en bok som passar mig perfekt och att så många tipsat om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...