4 mars 2020

Månadsutvärdering februari 2020

Lästa böcker i februari:
1. Den rödaste rosen slår ut - Liv Strömquist
2. The Hobbit - J.R.R Tolkien
3. The Hero of Ages - Brandon Sanderson
4. Berör och förstör: dikter för unga
5. Thunderhead - Neal Shusterman
6. Darkdawn - Jay Kristoff
7. Bokhandeln på Riverside Drive - Frida Skybäck

Manliga författare: 4
Kvinnliga författare: 2
Samarbeten: 1

Australiensiska författare: 1
Amerikanska författare: 2

Engelska författare: 1
Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 2650
Medelbetyg: 3,8

Snyggast omslag: Bokhandeln på Riverside Drive

Månadens bästa bok: The Hero of Ages
Månadens mest spännande: Thunderhead
Månadens överraskning: The Hobbit
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Jag är ändå ganska nöjd med månadens läsning, framförallt att böckerna har varit så bra. Såklart önskar jag att jag hade hunnit läsa lite mer men sen är ju februari också en lite kortare månad.

Också kul att det har blivit flera böcker på engelska. Sedan tror jag kanske att jag redan nu kan ha läst en av årets bästa böcker.

Det blev också en omläsning av The Hobbit och jag tyckte faktiskt bättre om boken andra gången jag läste den.

Om månadens bästa: Fantastiskt världsbygge och avslutningen är så bra!
Om månadens mest spännande: Mycket som händer hela tiden och snabbt tempo.
Om månadens överraskning: Lättare att läsa den här gången och oväntat rolig.


Filmer och Tv-serier:
Aristocats
Barnmorskan i East End S9E5 - S9E8 (säsongsavslutning)
Brooklyn Nine Nine S7E1-S7E5
Djungelboken
Grey's Anatomy S1E1 - S1E9 (säsongsavslutning)
Modern Family S11E13 - S11E14
Orphan Black S4E10 - S5E4 (säsong 4)
Riverdale S4E12 - S4E14
Superstore  S5E14 - S5E17
Svärdet i stenen
To All The Boys: PS I Still Love You
Tretton skäl varför S1E4 - S1E7
Veep S2E1-S2E2
Young Sheldon S4E14 - S4E16

Månadens bästa: Brooklyn Nine Nine
Månadens mest spännande: Orphan Black
Månadens överraskning: Grey's Anatomy
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Som vanligt blivit en del serier och film under månaden. Mysigt var det också att se den andra filmen om Lara Jean. Kvalitén har varit bra också och det har även blivit en del säsongsavslutningar.

Om månadens bästa: Så härligt att den är tillbaka, lika bra som tidigare.
Om månadens mest spännande: Den är alltid spännande!
Om månadens överraskning: Bättre än vad jag hade förväntat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...