30 december 2016

Läsplanering januari


Tycker verkligen om att göra dessa läsplaneringar, men sen är det ju inte alltid som man kan/hinner följa dem till punkt och pricka. Numera känns 5 böcker per månad som ett rätt realistiskt mål och det är det som jag fortsättninsvis kommer att hålla mig till. 

Liane Moriarty i min boktolva för 2017, och eftersom jag äger Stora små lögner så kommer jag att läsa den. Har också sett att den kommer att komma som miniserie i februari och det skulle vara kul att ha läst boken innan. 

Ända sen december har jag haft ett sånt himla sug efter barnböcker och speciellt LasseMajas detektivbyrå av Martin Widmark. Jag läste en period när jag var mindre rätt många av dem då, men nu vill jag börja om från början med Diamantmysteriet.

En annan bok och författare som jag blivit nyfiken på är En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie. Eftersom den är rätt tjock kommer jag inte att planera in några fler böcker. 

2 kommentarer:

  1. En halv gul sol har jag nästan köpt flera gånger. Den ska ju vara bra har jag hört :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...