3 december 2016

Månadsutvärdering november 2016

Lästa böcker i november:
1. Harry Potter and the Half-Blood Prince - J.K. Rowling
2. Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman
3. Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K. Rowling
4. Askungar - Kristina Ohlsson

Manliga författare:1
Kvinnliga författare: 2

Engelska författare: 1

Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 1861
Medelbetyg: 4,3

Snyggast omslag: Askungar

Månadens bästa bok: Harry Potter and the Deathly Hallows
Månadens överraskning: Harry Potter and the Deathly Hallows
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Är väldigt nöjd med kvalitén på böckerna jag läste,är mindre nöjd över antalet. Tröstar mig lite med att två av böckerna hade över 600 sidor. Hoppas på en bättre december och fler lästa böcker då.

Har läst klart själva böckerna i Harry Potter-serien nu, vilket känns otroligt skönt (och lite tomt) då jag hade det som ett av årets mål och har bara the cursed child kvar nu som jag läser just nu. Om jag ska vara ärlig så hade jag heller inte förväntat mig att jag skulle bli så tagen av the Deathly Hallows som jag blev.

Om månadens bästa och månadens överraskning: Helt fantastisk! Rowling är i en klass för sig.



Filmer och Tv-serier:
The Big Bang Theory S10E8-S10E9
Brooklyn Nine Nine S4E6-S4E8
The Collection S1E4-S1E7
Criminal Minds S1E1-S1E9
Dicte S3E6-S3E10
The Good Place S1E9
Hawaii Five-O S1E1-S1E24
Midnattssol S1E3-S1E6
Ocean's Eleven

Månadens bästa: Hawaii Five-0
Månadens överraskning: Midnattssol
Månadens besvikelse: Dicte

Kommentar
Känns skönt att ha sett klart tredje säsongen av Dicte nu, fast tyvärr är jag rätt besviken på den. Sen väldigt tråkigt att The Good Place bara hade ett avsnitt den här månaden, det är en riktigt härlig feelgood-serie! Det märks också att det har varit val i USA då många serier hade lite kortare uppehåll.

Däremot så fastnade jag verkligen för Hawaii Five-0, en härlig actionserie med mycket humor. Har väldigt stor lust att börja med andra säsongen direkt, men försöker att vänta lite med det. Istället började jag se Criminal minds och så här långt är det riktigt lovande!

Om månadens bästa: Väldigt exotisk action med mycket humor. 
Om månadens överraskning: Mycket twister och mystiken tätnar för varje avsnitt. 
Om månadens besvikelse: Tappade fart och karaktärerna utvecklades i en riktning som jag inte uppskattade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...