8 januari 2017

Film: Matchmaker Santa

Handling
As a little girl, Melanie Hogan wished to find her own prince charming just like her parents found true love. Now an adult, Melanie is running her own bakery and dating a handsome CEO, Justin. Although things seem perfect when Justin asks Melanie to spend the holidays together at his beautiful lake house upstate-and meet his mother-Melanie finds herself spending more time with Justin's best friend and loyal assistant, Dean, who just might be harboring a secret crush on her. When complications arise that throw Melanie and Dean together over the holiday, will the two realize they're meant to be?

Filmen är 75 minuter lång och regisserad av David S. Cass Sr. I huvudrollerna ses bland annat Lacey Chabert, Florence Henderson och Adam Mayfield. Filmen hade premiär 17 november 2012.

Jag såg filmen 26 december.

Mina tankar 
Snart har jag nog sett nog med julfilmer, för nu har jag börjat bl lite less på dem. Älskar fortfarande julstämningen i Hallmarks julfilmer, men handlingen i denna var väl inte den bästa. Sen var jag inte heller så förtjust i det övernaturliga elementet och hur tomten lade sig i allt. Det kändes lite löjligt.

Jag gillade kemin mellan Melanie och Dean, medan hennes pojkvän Justin mest kändes som lite av en tankspridd skitstövel och inte riktigt uppskattade henne. I slutet tyckte jag också att det löste sig alldeles för lätt, men å andra sidan hade jag inte förväntat mig något annat heller.

Å andra sidan  var Matchmaker santa rätt rolig och jag skrattade faktiskt flera gånger under filmen, men tomten gjorde att jag inte var lika förtjust i filmen som jag skulle ha varit om han inte lade sig i.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...