13 januari 2017

Helgens läsning

Under veckan har jag i alla fall hunnit läsa lite grann, men jag hoppas på mer i helgen. Idag har jag kört hem och jag får se om jag ska ta mig en skidtur på kvällen, om det inte är alltför dåligt väder bara. Imorgon ska vi tillsammans med några andra baka tunnbröd, ser verkligen fram emot det ska bli roligt att få vara tillsammans och umgås och baka såklart. Sedan avslutar vi dagen med pizza.


Den bok jag håller på med nu är väldigt tjock, närmare 700 sidor men nu har jag läst närmare 200 sidor. Trots sin storlek är En halv gul sol väldigt intressant att läsa. Bara det att den utspelar sig i Nigeria, vilket är ett land som jag inte alls är bekant med och det utspelar sig kring inbördeskriget under slutet på 60-talet.

Planen är att fortsätta läsa denna under helgen, känns som att den ändå kommer ta rätt lång tid att läsa. Om jag vill ha något mer lättläst så kan jag läsa Hotellmysteriet av Martin Widmark, andra delen i LasseMajas detektivbyrå. Tyckte det var supermysigt att läsa LasseMaja förra helgen, så kommer nog läsa andra delen nu.

2 kommentarer:

  1. Chimamanda är lysande. Missa inte Americanah! Hennes övriga är också bra.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...