2 januari 2017

Månadsutvärdering december 2016


Lästa böcker i december:
1. Harry Potter and the Cursed Child - J.K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne
2. God jul - Jonas Karlsson
3. Mörkt motiv - Louise Penny
4. Dash & Lily's Book of Dares - Rachel Cohn & David Levithan
5. Skorstensjul - Mårten Sandén
6. Bröllopsnatten - Sophie Kinsella

Manliga författare: 5
Kvinnliga författare: 4

Amerikanska författare: 2

Engelska författare: 4
Kanadensiska författare: 1
Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 1698
Medelbetyg: 3.8

Snyggast omslag: God jul 

Månadens bästa bok: God jul 
Månadens överraskning: God jul
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Är faktiskt rätt nöjd över läsningen under december, det var också i jultider så man hade inte lika mycket tid till läsning. Sen fastnade jag också framför rätt mycket tv och film så är glad att det ändå blev 6 böcker.

Överlag var det också riktigt bra böcker, alla utom en fick 4:a i betyg och det var svårt att välja ut den bästa.

Det var också skönt att jag klarade av att avsluta de utmaningar jag hade kvar under året och att jag äntligen har läst alla böckerna om Harry Potter. Det var också riktigt roligt att läsa en advenstbok, det kommer jag göra även det här året!

Om månadens bästa och överraskning: Hade inga speciella förväntningar på boken och jag blev väldigt förtjust i den och hur fyndig den var.


Filmer och Tv-serier:
Allied
Barnmorskan i East End helgspecial 2015
The Big Bang Theory S10E10-S10E11
Brooklyn Nine Nine S4E9-S4E10
A Christmas Detour
Criminal Minds S1E10-S1E22
A December Bride
En underbar jävla jul
Matchmaker Santa
Midnattssol S1E7-S1E8
New Girl S1E1-S1E24
Och så var de bara en S1E1-S1E3
Sherlock: The Abominable Bride (vinterspecial 2016)
Superstore S1E1-S1E11

Månadens bästa: Barnmorskan i East End
Månadens överraskning: En underbar jävla jul
Månadens besvikelse: Och så var de bara en

Kommentar
Är det december och jul så är det! Passade också på att se några julspecial, bland annat Barnmorskan i East End och Sherlock, som väl egentligen inte är ett julspecial men jag ville vänta med det avsnittet närmare det att fjärde säsongen har premiär. Sen upptäckte jag Hallmarks julfilmer, de är kanske inte de bästa filmer som gjorts, men de är så himla mysiga och man får verkligen julstämning av dem!

Blev också väldigt mycket tv-serier den här månaden. Superstore var en trevlig överraskning och det är en sån himla härlig feelgood-serie. Rätt skönt också att den första säsongen var relativt kort, bara 11 avsnitt.

Om månadens bästa: Det var så himla mysigt!
Om månadens överraskning: Brukar inte vara så förtjust i svensk film, men den var riktigt bra!
Om månadens besvikelse: Fortfarande en bra filmatisering, men levde inte riktigt upp till mina förväntningar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...