5 april 2017

Månadsutvärdering mars 2017

Lästa böcker i mars:
1. Ally Hughes har sex ibland - Jules Moulin
2. Midnattssolens timme - Cecilia Ekbäck
3. Carolines arv - Katherine Webb
4. Brev till min dotter
5. Flickan med snö i håret - Ninni Schulman

Manliga författare: 0
Kvinnliga författare: 4

Amerikanska författare: 1

Engelska författare: 1
Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 1586
Medelbetyg: 3

Snyggast omslag: Midnattssolens timme

Månadens bästa bok: Flickan med snö i håret
Månadens överraskning: Carolines arv
Månadens besvikelse: Midnattssolens timme

Kommentar
Tyvärr blev det inte riktigt lika mycket läst som jag hade hoppats och några av böckerna blev jag tyvärr rätt besviken på. Mars kändes som en typisk "mellanmånad", men jag har högre förhoppningar på nästa månad.

Om månadens bästa: Väldigt spännande och sträckläsningsvarning.
Om månadens överraskning: Oväntat bra, vet att hennes böcker brukar vara lite sega i starten men det var värt det!
Om månadens besvikelse: Handlingen lät så himla bra, men tyvärr var det inte en bok för mig.


Filmer och Tv-serier:
Barnmorskan i East End S6E7-S6E8
The Big Bang Theory S10E18-S10E19
Big Little Lies S1E3-S1E6
Bones S12E9-S12E12
Friday Night Dinner S4E1-S4E6
Hawaii Five-0 S3E1-S3E24
Innan vi dör S1E1-S1E2
Iron Man

Månadens bästa: Sista avsnittet av Bones
Månadens överraskning: Iron Man 
Månadens besvikelse: The Big Bang Theory

Kommentar
Blev lite mindre film och serier den här månaden. Blev till exempel endast en film den här månaden, men å andra sidan var den faktiskt riktigt bra. Anledningen till att det blev så lite film är att jag inte har jobbat väldigt lite helger nu i mars.

Har sett flera säsongsavslutningar (4st) nu i mars, det gjorde det hela väldigt svårt att välja ut månadens bästa. Jag såg sista avsnittet någonsin av Bones, det känns otroligt tomt och sorgligt, även om det sista avsnittet verkligen var en otroligt bra avslutning på en serie som följt med mig under en lång tid.

De andra serierna som jag sett klart är Hawaii Five-0 och Barnmorskan i East End, men där kommer det fler säsonger som jag kan se.

Började även se Innan vi dör, såg den inte när den gick på tv, men tänkte att jag skulle passa på att se den medan den finns kvar på Svtplay ett tag till. De avsnitt jag sett hittills har varit bra, med tanke på att det är svensk serie och att det inte alltid brukar vara "my cup of tea".

Bara ett avsnitt kvar av Big Little Lies, serien har varit bra och intressant, men inte lika bra som jag hade förväntat mig. Fast vem vet, det sista avsnittet kanske ändrar min åsikt totalt. Skådespelarna har gjort bra prestationer, speciell Skarsgård och Kidman. Ett som däremot är säkert är att boken är mycket bättre.


Om månadens bästa: Ett värdigt avslut av en fantastisk serie!
Om månadens överraskning: Hade ingen större koll på Iron Man innan, men den tog mig med överraskning.
Om månadens besvikelse: Tyvärr återkommer detta, serien är helt enkelt inte lika rolig längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...