27 oktober 2019

Min bokresa #61 - The End of the Year Booktag

Såhär på söndagskvällen tänkte jag passa på att svara på bokresan som Camilla håller i. Den här veckan är det en tag som handlar om läsning och böcker i slutet av året.

Are there any books that you started this year that you need to finish?
Nu läser jag inte så många böcker med en gång och spontant känner jag att de böcker jag inte hinner med under det här året finns kvar till ett senare tillfälle. 

Do you have an autumnal book to transition into the end of the year?
Nej, det kan jag inte påstå. Läser det jag känner mig sugen på. Dock brukar jag försöka att närmare julen läsa böcker med lite juligt tema.
Is there a new release you're still waiting for?
Jag brukar inte hålla så mycket koll på kommande böcker, men Camilla Grebes nya kommer i november om jag inte misstar mig.
What are three books you want to read before the end of the year?
Finns så många böcker jag vill läsa, men en bok jag vill läsa är Enda vägen av Anna Jakobsson Lund. Sen vill jag också hinna läsa Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen och till sist I hemlighet begravd av Viveca Sten.
Is there a book you think could still shock you and become your favourite book of the year?
Känns tveksamt, har inte läst så många böcker som fått högsta betyg.
Have you already started making reading plans for 2020?
Nej, försöker att inte göra så mycket läsplaner i förväg längre. Nästa år har vi dessutom en ganska lång praktik så vill inte lägga alltför mycket stress och press på mig själv.

1 kommentar:

  1. Just det Grebes bok kommer ju ut snart. Och en sak som inte alls är med i tagen men som gäller läsning. Du har redan läst de böcker du hade satt som Goodreadsmål, jag har några kvar.Men än så länge ligger jag väl på plus, men när läsningen har gått lite trögt nu i höst så undrar jag hur många böcker jag kommer att ha läst i år-

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...