16 oktober 2019

Film: Dumplin'

Handling
Willowdean är en överviktig tjej, vars mamma är en före detta skönhetsdrottning som nu driver Miss Teen Blue Bonnet-tävlingen. I den lilla Texas-staden ignorerar Will alla kommentarer om sin vikt, men när hon går med i mammans skönhetstävling i ren protest, får andra deltagare modet att söka.

Filmen är 110 minuter lång och regisserad av Anne Fletcher. I huvudrollerna ses bland annat Danielle Macdonald och Jennifer Aniston. Filmen hade premiär 7 december 2018.

Jag såg filmen 14 september.

Filmen är baserad på boken med samma namn.

Mina tankar
I vintras läste jag tillsammans med Camilla boken och  nu bestämde vi oss för att se filmen. Jag tyckte att boken var riktigt bra, men jag hade inte så höga förväntningar på filmen.

Jag tycker att filmen är väldigt härlig på något sätt, framförallt beror det på karaktärerna och musiken. Soundtracket tycker jag är så bra, av förklarliga skäl så är det mycket Dolly Parton-musik men den passar in väldigt bra.

Sen tycker jag om karaktärerna också, framförallt Willowdean och hennes tjejkompisar som ställer upp i tävlingen. Alla tjejerna har något som gör att de avviker från normen över hur tjejer i skönhetstävlingar ser ut och har sina egna anledningar till varför de ställer upp.

Sen gillar jag också de drag queens som dyker upp i filmen!

Jag tycker att filmen följer boken väldigt bra, det är nästan så att jag tycker filmen är lite bättre än boken om jag ska vara ärlig.

Jag har inte så mycket att säga om skådespelarna, men jag tycker det är kul att Jennifer Aniston dyker upp och att även författaren har en liten cameo i slutet av filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...