14 oktober 2019

Veckoplanering v.42


Läsningen under förra veckan gick ganska bra, och läste även ut några böcker.

Tillsammans med Camilla ska jag börja läsa Doktor Moreaus ö av HG Wells. Är ganska så nyfiken på den då den förekommer i tv-serien Orphan Black, som jag ju gillar.

Då den boken inte är så lång kommer vi nog också kunna påbörja en annan bok och då blir det nog Godsgrave av Jay Kristoff som är den andra delen i hans Nevernight-serie. Tyckte slutet på förra boken var riktigt spännande,så det ska bli intressant att se vad som händer.

Jag har snart läst ut Den du inte ser av Mari Jungstedt, som är den första deckaren om Anders Knutas. Den är väldigt lättläst och flyter på bra.

Jag är lite i valet och kvalet vilken bok jag ska läsa sen, men skulle tro att det kommer bli Hägring 38 av Kjell Westö. Jag var ju väldigt positivt överraskad av Den svavelgula himlen som jag läste förra året så ser fram emot att läsa denna också. Gillar också det historiska temat och handlingen låter ganska spännande.



2 kommentarer:

  1. Vi bokläsare är antisociala när alla andra kan sitta hur mycket som helst med sina telefoner ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja! När jag jobbade så på rasterna satt alla med telefonen i handen.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...