29 oktober 2017

En smakebit på søndag: Allt eller inget


Det är söndag och dags för en smakebit på søndag hos Flukten fra virkeligheten. I helgen har det som sagt inte blivit mycket gjort på grund av sjukdom, men börjar känna mig bättre nu så förhoppningsvis kan jag jobba imorgon.

Har även hunnit med att läsa lite grann mellan varven, och den bok jag tänkte dela med mig ur är Allt eller inget av Simona Ahrnstedt, som jag har tänkt börja med när jag har läst ut boken jag håller på med just nu. Har verkligen längtat efter en ny Ahrnstedt-bok, och jag ser fram emot att läsa denna.

Smakebiten kommer från sidan 9.

Adam höjde på ett ögonbryn. Hon hade inte vetat att folk kunde göra så på riktigt - höja på bara det ena. Det var väldigt effektfullt. Hon försökte göra detsamma.
"Vad gör du?" frågade han.
"Höjer på ena ögonbrynet", förklarade hon.
"Jag trodde du höll på att få ett slaganfall eller svimma. Vill du jag ska gå?"
"Nej då", svarade hon med eftertryck. För det var urtråkigt att sitta ensam i baren, bli ignorerad av bartendern och alla andra. Ingen hade ens försökt antasta henne. Feministen i henne borde vara glad, men? Bra fråga. 




30 kommentarer:

  1. Känner till författaren men har inte läst något. Det är härligt att börja på böcker som en längtat efter ;)Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Ahrnstedt är en av mina favoriter!

      Radera
  2. Har inte läst något av den författaren än, men funderat på det. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst alla hennes böcker, och har verkligen tyckt om dem! :)

      Radera
  3. Svar
    1. Finns risk att jag kommer göra det också :)

      Radera
  4. Svar
    1. Kan verkligen rekommendera Ahrnstedts böcker!

      Radera
  5. Jeg trodde jeg hadde kommentert på innlegget ditt, men da jeg kikker tilbake nå ser jeg at det har jeg ikke gjort. Det var meget merkelig :-) Jeg skrev at vi selger enormt av denne serien på bokhandelen der jeg jobber :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  6. författarnamnet känner jag till, men jag har inte läst något av henne.
    tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Inte läst något av denna författare, verkar väldigt populära dessa böcker, men romance är nu inte riktigt min kopp te. ;) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har olika smak :) Ahrnstedt är en av mina favoriter :)

      Radera
  8. Ukjent bok og forfatter for meg. Artig smakebit :)

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Är väldigt sugen på att börja läsa Ahrnstedts böcker.

    SvaraRadera
  10. Den här kommer jag också att läsa så småningom. Jag gillar Ahrnstedts böcker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Har läst alla hennes böcker, och hon är en stor favorit hos mig.

      Radera
  11. i baren vill man inte vara ensam, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Har läst några böcker av den här författaren och gillat dem, så jag är lite nyfiken på den här också. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Sitter nu här och provar att höja ena ögonbrynet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis om du klarar det!😀 Jag kan det inte.

      Radera
  14. Jag har fortfarande inte läst något av henne, men jag har en bok hemma som jag fick i våras någon gång. Misstänker att det inte är något för mig, men samtidigt berättar många som brukar gilla ungefär samma böcker som jag att de verkligen tycker om henne, så jag borde ge henne en chans när jag får tid :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer än bara romance i hennes böcker :)

      Radera
  15. Den här började jag på igår kväll och den verkar riktigt lovande. tack för smakbiten :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...