31 oktober 2017

Läsplanering november


Månaderna går riktigt fort nu, tycker aldrig det känns som att man hänger med. Tänkte i alla fall försöka planera min läsning för november lite grann, det kommer nog inte vara lika många böcker som förra månaden.

I min Boktolva hade jag med Anna Lihammer och hon är nu den enda författare jag inte har läst än. Har tänkt läsa hennes debut Medan mörkret faller, den låter riktigt intressant och historia och kriminalroman är ju en genre som passar mig.

Har också tänkt läsa Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker, det är en bok som jag läst mycket om på andra bloggar och jag har också haft en kompis som tjatat om att jag ska läsa den. Har haft den på min TBR länge, men nu hoppas jag äntligen få den läst.

Jag har också tänkt läsa Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie. Om jag ska vara riktigt ärlig har jag läst den en gång tidigare, men jag har blivit så sugen på att läsa den igen, inte minst med tanke på att en ny film snart kommer ut.

Jag har också tänkt läsa Den eviga elden av Ken Follett, som jag fick hem som recensionsexemplar för ett tag sedan. Jag har verkligen älskat de två första tegelstenarna om Kingsbridge och jag ser fram emot att läsa den tredje delen.

Min biografi/fakta-bok den här månaden blir Orange is the new black av Piper Kerman. Jag har varit nyfiken på tv-serien väldigt länge, men eftersom jag vill läsa boken först så har jag inte velat kolla in serien. Nu ska jag i alla fall läsa boken så kan jag börja se tv-serien senare. Det ska i alla fall bli intressant att läsa en bok som utspelar sig i ett amerikansk kvinnofängelse.

Dessutom har jag några böcker över från min planering förra månaden, som jag också har tänkt läsa.

4 kommentarer:

  1. Jag har sett några avsnitt av Orange och hade helt glömt att den baseras på en bok. Nu blev jag sugen på att läsa den.

    SvaraRadera
  2. Det låter som att det blir en bra läsmånad då! Orange is The New Black har jag här hemma, oläst, men har sett samtliga avsnitt av serien ändå. Vi får väl se när eller om jag läser boken ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska läsa boken först, sedan kan jag ge mig på tv-serien

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...