2 oktober 2017

Månadsutvärdering september 2017

Lästa böcker i september:
1. Den lilla bokhandeln i Paris - Nina George
2. Tre saker jag inte vet om dig - Julie Buxbaum
3. Fyra dagar i Kabul - Anna Tell
4. Det där som nästan kväver dig - Chimamanda Ngozi Adichie
5. Svindlaren - John Grisham
6. A Court of Thorns and Roses - Sarah J. Maas
7. Barnmorskan i East End del 2 - Jennifer Worth
8. Små citroner gula - Kajsa Ingemarsson
9. Fladdermusmannen - Jo Nesbø

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 7

Amerikanska författare: 3

Engelska författare: 1
Nigerianska författare: 1
Norska författare:1
Svenska författare: 2
Tyska författare: 1

Antal lästa sidor: 3059
Medelbetyg: 3.4

Snyggast omslag: Den lilla bokhandeln i Paris

Månadens bästa bok: Fyra dagar i Kabul
Månadens överraskning: Fyra dagar i Kabul
Månadens besvikelse: Den lilla bokhandeln i Paris

Kommentar
Sett till antalet lästa böcker så blev det en riktigt bra månad, kändes dessutom som en bra blandning av böcker och genres. Var också riktigt kul att kunna läsa A Court of Thorns and Roses och kunna diskutera den. De allra flesta av böckerna var riktigt bra, men jag saknar de riktiga fullpoängarna. Det hoppas jag kommer i oktober.


Om månadens bästa och överraskning: Hade inga speciella förväntningar, riktigt spännande och intressant läsning.
Om månadens besvikelse: Hade nog alldeles för höga förväntningar på boken, den var helt okej men jag hade förväntat mig mer böcker och mysig läsning.


Filmer och Tv-serier:
The Big Bang Theory S11E1
Bridget Jones's Baby
Brooklyn Nine Nine S5E1
Det
The Good Place S2E1-S2E3
Hawaii Five-0 S4E8-S4E22 (säsongsavslutning)
Morden i Midsomer S19E6 (säsongsavslutning)
Parks and Recreation S7E1-S7E13 (serieavslutning)
Småstaden S1E2-S1E5
Superstore S3E1
Young Sheldon S1E1

Månadens bästa: The Good Place
Månadens överraskning: Det
Månadens besvikelse: Småstaden

Kommentar
Det är så härligt att de serier jag följer regelbundet är tillbaka, alla premiäravsnitten var bra - speciellt Brooklyn Nine Nine och The Good Place.

Kändes riktigt tråkigt att jag nu har sett klart Parks and Recreation, de sista avsnitten var bäst av säsongen och jag kommer att sakna serien. Det kommer inte vara detsamma att se serien sen.

Testade också att se första avsnittet av Young Sheldon, hade från början inte alls tänkt se denna spin-off på BBT, men ändrade mig och vilken tur det var! Riktigt underhållande, fast det verkar  vara mer av en dramakomedi. Gillade också soundtracket.

Om månadens bästa: Så rolig och alla oväntade vändningar, man vet aldrig vad som ska hända.
Om månadens överraskning: Att jag överhuvudtaget såg en skräckfilm, och tyckte om den! 
Om månadens besvikelse: Jag och svensk komedi kommer inte riktigt överens. 

2 kommentarer:

  1. Småstaden har jag försökt titta på, men den humorn passar inte mig alls. Tycker bara den är fånig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, faller mig inte alls i smaken, det blir bara löjligt.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...