27 maj 2020

Tv-serie: Young Sheldon säsong 3

Handling

For 9-year-old Sheldon Cooper, it isn't easy growing up in East Texas. Being a once-in-a-generation mind capable of advanced mathematics and science isn't always helpful in a land where church and football are king. And while the vulnerable, gifted and somewhat naïve Sheldon deals with the world, his very normal family must find a way to deal with him. His father, George, is struggling to find his way as a high school football coach and as father to a boy he doesn't understand. Sheldon's mother, Mary, fiercely protects and nurtures her son in a town where he just doesn't fit in. Sheldon's older brother, Georgie, does the best he can in high school, but it's tough to be cool when you're in the same classes with your odd 9-year-old brother. Finally, there’s Sheldon's twin sister, Missy, who sometimes resents all the attention Sheldon gets, but also remains the one person who can reliably tell Sheldon the truth. 


Den tredje säsongen har 21 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Iain Armitage, Zoe Perry och Annie Potts.

Jag såg klart säsongen 1 maj.

Mina tankar
När jag började se denna serie var den en väldigt trevlig överraskning då den inte alls liknar The Big Bang Theory. För tillfället gillar jag denna serie mer, tycker den är mysigare och har lite varmare humor.

Jag skulle beskriva Young Sheldon som en feelgoodserie och något som man kan se tillsammans med människor i olika åldrar. Sen är det klart att om man följt Sheldon Cooper som vuxen får man lite referenser till den serien också.

Jag gillar att få följa familjen Cooper. Trots en del konflikter dem emellan gillar jag den sammanhållning och familjära känsla som genomsyrar karatärerna. En favorit för egen del är mormodern och jag tycker det är så kul att se att även mormodern har egna saker att ta hand om och det inte bara handlar om att ta hand om barnbarnen.


Även om serien har mycket humor så tycker jag ändå det finns en allvarlig och mer eftertänksam underton. Jag tycker den kombinationen är riktigt bra.

Som sagt, en trevlig serie att se som en stunds underhållning. Nu ser jag fram emot de nya utmaningar som familjen kommer ställas inför i nästa säsong.

Hur säsongen slutar
Sheldon upptäcker att han blivit erbjuden plats på olika colleges och måste övertala sin mamma om att han ska få börja på college som 11-åring. Detta leder till ett bråk mellan föräldrarna där pappan tar Sheldons sida och tillsammans övertalar de Mary om att hans ska få börja på college.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...