25 maj 2020

Veckoplanering v.22


Den här veckan är förhoppningsvis lite lugnare än en del andra. Ska skriva det sista på uppsatsen, redigera och lämna in. Så med det sagt hoppas jag att jag ska kunna läsa lite mer skönlitteratur under veckan.

Tillsammans med Camilla läser jag Red Sister av Mark Lawrence. Den var inte lika bra som jag hade hoppats och jag har inte fastnat för vare sig världen eller karaktärerna.

Tillsammans med Camilla har jag även läst Indonesien berättar: tusen gevärskulor, tusen fjärilar. Även den boken kommer bli utläst under veckan. Det har varit intressant att upptäcka ett lands historia via noveller, men kvalitén har varit minst sagt varierande.

Vi ska även börja med Kyssfaktorn av Helen Hoang. Det är en bok som jag varit nyfiken på ett tag och ser fram emot att läsa.

För egen del håller jag på med De sju systrarna. Jag gillar berättelsen och jag sugs verkligen in i boken. Om jag bara kan få till lite mer lästid så kommer den bli utläst.

Jag hoppas att jag även ska hinna läsa Du sköna nya värld av Aldous Huxley.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...