24 februari 2016

A-Ö Boktaggen: Quagga

Q - Quagga. En bok som dog ut snabbt.
Quaggan dog ut under senare halvan av 1800-talet. Vilken bok känner du var hypad under en kort period, men sedan glömdes bort.


Jag är ofta väldigt sent ute när det gäller att läsa hypade böcker, för det mesta så blir det att jag läser de först efter att hypen har dött ut litegrann. Sen är det ju också så för min del att när jag läser att en bok blir så hypad att jag drar mig lite för att läsa den. 

En bok som jag upplevde var rätt så hypad innan jag läste den var första delen i serien Beautiful Creatures. Till viss del kan ju det också ha berott på att den också filmatiserades. Jag tyckte att den ändå var ganska bra, men att det där lilla extra saknades. 

Detta ingår i A-Ö Boktaggen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...