9 februari 2016

Top Ten Tuesday 9 februari: Romantik

Den här tisdagen beskrivs ämnet så här: Valentine's Day is next week...let's do a Valentine's Day themed freebie! Top Ten Books That Would Make Great Valentine's Day Reads (or anti-Valentine's day reads), Top Ten OTPs, Top 10 fictional crushes, top ten great love declarations in fiction, swoony quotes from books etc. Get creative!

Jag kommer att tipsa om 10 böcker som alla innehåller romantik. För att något ska klassas om romantik för mig så behöver det inte heller vara lyckliga slut, det kan ändå vara en vacker och fin kärlekshistoria. 

1. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon. Romantisk härlig feelgood!

2. Bröllopskvartetten av Nora Roberts. En serie om fyra böcker där fyra tjejer driver en bröllopsagentur och hur de var och en hittar sitt livs kärlek. Förutsägbart, men väldigt romantiskt. 

3. Innan jag dör av Jenny Downham. Romantisk, vacker och sorglig bok.

4. The Fault In Our Stars av John Green. Vacker kärlekshistoria mellan två ungdomar. 

5. När Lucy Sullivan skulle gifta sig av Marian Keyes. En av Keyes bästa böcker, full med minnesvärda karaktärer och roliga händelser. 

6. Simona Ahrnstedts böcker. Riktigt bra svensk romance!

7. Bridget Jones dagbok av Helen Fielding. Både filmen och boken är riktigt bra!

8. Livet efter dig av Jojo Moyes. Romantisk, sorglig och vacker bok. 

9. Systrarna Stiernfors av Frida Skybäck. Väldigt romantiska historiska böcker som är väl värda att läsas. 

10. En sång från havet av Katherina Webb. Romantisk bok med fantastisk natur! 

10 kommentarer:

  1. Jag är så glad att jag läste Ensamma hjärtan och hemlösa hundar för ett tag sedan, då hade jag i alla fall en bok till som platsade i dag :)

    SvaraRadera
  2. Dillon och Ahrnstedt kom jag på rätt snabbt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kändes rätt så självklara på listan! :)

      Radera
  3. Jag har bara hört talas om några av dem, och har faktiskt inte läst någon alls. Tack för tipsen! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...