18 februari 2016

Hudhunger

Titel: Hudhunger
Originalets titel:-
Författare: Katerina Janouch
Översättare:-
Serie: Rosanna Wilde #1
Antal sidor: 208
Utgivningsår: 2016
Förlag:  Piratförlaget
Utläst: 6/2

Detta var ett recensionsexemplar från förlaget. Tack! 


Första meningen: "Rosanna ser honom direkt när hon kommer in i köket."

Handling
Rosanna Wilde har fyllt fyrtio, hon lever i ett avsvalnat äktenskap och är en författare som inte skrivit en rad på flera år. Plötsligt en dag står en man i hennes kök. Han heter Samuel och ska under en tid bo i gästhuset. Rosanna kastas in i en oväntad känslostorm som får allt det invanda att vändas uppochned.

Mina tankar
Jag fick en förfrågan att läsa denna, eftersom jag har läst Grey (E.L. James) tidigare. Om jag ska vara ärlig trodde jag att det skulle vara mer erotik i boken än vad det var, men jag tyckte det var bra att det inte var alltför mycket heller. Man fick större utrymme att lära känna karaktärerna och förstå dem.

Jag tycker att Hudhunger är mer av en relationsroman och handlar om våra förväntningar om vad kärlek är och  vad det har för betydelse i dagens samhälle.

Karaktärerna känns verkliga och trovärdiga och det griper verkligen tag i mig och gör att jag vill fortsätta läsa. Det som kanske påverkar mig mest är hur uppenbart olyckliga Rosanna och hennes man Nathan egentligen är och hur ingen av de riktigt vågar lämna den andre trots att det kanske skulle göra dem lyckligare.

Med tanke på hur Hudhunger slutade, så ser jag fram emot att läsa den andra boken och vad som kommer hända med Rosanna.

Betyg: 3/5

Tidigare läst av denna författare
Babyrace

2 kommentarer:

  1. Den här har jag i min att läsa-hög! Blev lite mer nyfiken nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Ja den är ganska bra, men det känns att det är första delen :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...