8 februari 2016

Veckans bokbloggsjerka - Vecka 6

Bild lånad av Barnboksbloggen
Tänkte att jag återigen skulle vara med i Veckans bokbloggsfråga, som den här veckan handlar om Alla hjärtans dag. 

Snart är det alla hjärtans dag. Kommer du att uppmärksamma denna dag på något sätt relaterat till böcker? Kommer du exempelvis att ge bort en bok till någon du håller kär, skriva något särskilt temainlägg på din blogg, fokusera mer än vanligt på böcker som handlar om kärlek och relationer eller något helt annat? 

Jag uppmärksammar inte Alla hjärtans dag speciellt mycket, varken privat eller på bloggen. I mina ögon är ju denna dag bara ett sätt för handlarna att tjäna pengar. Jag förstår inte varför det måste finnas en speciell dag för att visa sin kärlek, det är väl ändå någonting som man kan göra varje dag. 

Med det sagt så uppmärksammar jag inte Alla hjärtans dag på något speciellt sätt på bloggen, förutom morgondagens Top Ten Tuesday som just handlar om romantik. 

6 kommentarer:

  1. Jag är inte så speciellt förtjust i kärleksromaner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tycka det är trevligt att läsa det ibland :)

      Radera
  2. Tänk vilket påhitt det är egentligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och till vilken nytta kan man fråga sig...

      Radera
  3. När jag var yngre så var alla hjärtans dag inte någon stor grej alls. Bara en dag som alla andra. Men plötsligt började vi ju importera alla möjliga saker från det stora landet i väster... Nej, jag brukar säga att jag gillar mina nära och kära alla dagar på året :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja , och en speciell dag för just kärlek kan skapa onödig stress också och man matas i sociala medier med budskapet också.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...