15 februari 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 7

Bild lånad av barnboksbloggen
Även den här  veckan tänker jag delta i Veckans bokbloggsfråga, som Barnboksbloggen håller i.

Vad betyder biblioteket för dig? Vad gör du där förutom att låna böcker? Vad är det bästa med just ditt bibliotek? Och ni som inte brukar besöka biblioteket särskilt ofta, varför inte? 

Kort svar: Jag älskar biblioteket!

Under hela min uppväxt så lånade jag böcker och det gör jag ju fortfarande. Jag älskar att komma in på biblioteket och bara strosa längs alla hyllorna och upptäcka intressanta böcker. Jag skulle kunna gå omkring i timtals och bara titta på böcker. 

Dessutom är det ju så att det är betydligt billigare att låna böcker istället för att köpa dem. 

Jag brukar bara låna böcker på biblioteket, men de har ju andra arrangemang också men jag har inte varit så intresserade utav dem, men kan tänka mig att det är trevligt. 

Det som är bäst med mitt (mina) bibliotek är att här i inlandet så har 8 bibliotek plus skolbiblioteken gått ihop och har ett samarbete och att man med ett enda lånekort kan gå in på vilket som helst utav de biblioteken. Jag kan låna en bok på ett bibliotek och lämna igen på ett annat. Detsamma gäller när man reserverar böcker. Detta tycker jag är jättebra och gör att man får tillgång till många fler böcker, eftersom de olika biblioteken har lite olika sorters böcker. 

10 kommentarer:

  1. Vilken lycka, jag förstår att du gillar det.

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar att strosa runt bland böcker och kan också göra det hur länge som helst. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara riktigt avslappnande att göra det :) Känns lite osm att tiden stannar upp.

      Radera
  3. Perfekt att på det sättet ha tillgång till så många bibliotek

    SvaraRadera
  4. Biblioteken har många möjligheter :) Förstår känslan av att kunna gå runt och kika i evigheter.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att vara på biblioteket, men jag lånar väldigt sällan böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lånar väldigt ofta, kanske till och med för ofta och mycket :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...