7 februari 2016

En smakebit på søndag: Kvinnan på tåget (igen)


Det är söndag och dags för en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu. Den här veckan är det Astrid Terese som vikarierar, men just nu kan jag inte ta mig in på den hemsidan. 

I helgen har jag varit ledig och bara tagit det lugnt. Är dessutom ledig på måndagen så det känns skönt att få vila upp sig innan jobbet igen. Igår var det väldigt grått och snöigt väder så jag passade på att baka lite grann och såklart läsa och bara slappa framför tv:n. Hade tänkt se femmilen från Holmenkollen också, men jag somnade framför tv:n men hann i alla fall se slutet. 

Jag håller fortfarande på med Kvinnan på tåget, tyckte att det tog ett tag att komma in i boken men nu när jag väl har gjort det så är det riktigt spännande. 

Smakebiten kommer från sidan 172.

På hemvägen planerade jag min hämnd. Jag funderade på allt jag skulle kunna göra mot honom. Jag skulle kunna få honom avskedad, eller värre än så. Men det ska jag inte, för jag tycker för mycket om honom. Jag vill inte skada honom. Jag är inte ens särskilt upprörd över att ha blivit avvisad längre. Det som stör mig mest är att jag inte har kommit till slutet av min berättelse än och jag kan inte börja om med någon annan, det är för svårt.



32 kommentarer:

  1. Håller med dig, den var svår att komma in i. Men sen kan man knappt sluta läsa för man vill veta vad som händer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu när jag väl har kommit in i boken så är det svårt att sluta läsa :)

      Radera
  2. Låter som du haft det skönt! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland behöver man bara få återhämta sig :)

      Radera
  3. Tack för smakbit! Många tycks gilla denna, verkar spännande. Bakning blev det även för mig igår (det är ju tid för semlor...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt spännande! Ja, det är ju snart fettisdag! :)

      Radera
  4. tack för smakebiten! den här boken tyckte jag var precis så bra som alla sade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag i slutändan kommer tycka som du :)

      Radera
  5. Jag blev förskräckt över dagboksformatet, något som aldrig brukar funka för mig. Men i den här boken gjorde det det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I början reagerade jag inte så mycket på det, men när jag upptäckte att det var 3 st som skrev dagböcker så blev det lite väl mycket för mig... :)

      Radera
  6. Jeg hadde serverfeil på bloggen i dag, så jeg kom ikke inn jeg heller. Men nå tror jeg alt er i orden.
    Jeg har lest denne boken og likte den veldig godt :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu funkar det :) Hoppas du också får en fin söndag!

      Radera
  7. Den har jag hört mycket om. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt riktigt bra när man tagit sig in i den :)

      Radera
  8. Tack för smakbiten. Är jättesugen på att läsa denna boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra, nu man har kommit in i den :)

      Radera
  9. Tack för smakbiten. Det tog ett tag för mig också att komma in i den här boken :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har jag gjort det så sidorna flyger bara förbi :) Hoppas läsa ut den snart :)

      Radera
  10. Denne boken likte jeg veldig godt! Hørte den som lydbok, og det fungerte veldig bra. Takk for smakebit!

    SvaraRadera
  11. Jag är lite nyfiken på den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är faktiskt riktigt bra, även om det tog ett tag att komma in i den.

      Radera
  12. Den har jag läst! Trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten! Tyckte också att det tog ett tag att komma in i den här boken :)

    SvaraRadera
  14. Tack för smakebiten den har jag läst och tyckte var jättebra.

    SvaraRadera
  15. Ukjent for meg. Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...