23 februari 2016

Top Ten Tuesday 23 februari: 10 bra böcker utanför min comfort zone

Dagens ämne i Top Ten Tuesday är Ten Book I Enjoyed Recently (last yearish) That Weren't My Typical Genre/Type of Book (or that was out of your comfort zone).

1. Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma. 

2. The Hobbit av J.R.R. Tolkien.

3. Gryningsfeber av Péter Gárdos.

4. Flugornas herre av William Golding.

5. En dåre fri av Beate Grimsrud.

6. Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård.

7. Färjan av Mats Strandberg.

8. Jag är Malala av Malala Yousafzai.

9. Mor gifter sig av Moa Martinson.

10. Nidstången av Åsa Larsson. 

4 kommentarer:

  1. Jag har läst flera av dessa och gillat, trots att de ligger utanför min comfortzone också :) Nidstången är jag egentligen ganska sugen på att prova :)

    SvaraRadera
  2. Kul när man hittar de där böckerna som man gillar mot alla odds, typ :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...