1 februari 2016

Veckans Bokbloggsfråga - Vecka 5

Bild lånad av Barnboksbloggen
Barnboksbloggen ställer den här veckan frågan:

Är du med i någon bokcirkel, antingen på nätet eller ”i verkliga livet”?

Nej, det kan jag inte säga att jag är. Ett tag var jag med i en grupp på Goodreads, men nu har den tagit ett uppehåll.

 Jag skulle gärna vilja vara med i en bokcirkel, gärna IRL där man träffas tillsammans och diskuterar en bok. Tyvärr så tror jag inte att det finns någon här i närheten och det är faktiskt något som jag saknar.

10 kommentarer:

  1. Du får starta en egen... Fast det är svårt om man inte hittar någon som gillar att läsa/läsa samma typ av böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste ju hitta en som har liknande boksmak :)

      Radera
  2. Du får starta en egen... Fast det är svårt om man inte hittar någon som gillar att läsa/läsa samma typ av böcker.

    SvaraRadera
  3. Man kanske bara kan träffas några stycken och prata om böcker i allmänhet? Så hade jag kunnat tänka mig att göra, en bokcirkel men utan måste läsning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju också ett alternativ! Man måste ju inte alltid bestämma att man måste läsa en viss bok :)

      Radera
  4. Jag är så tudelad, en del av mig hade verkligen gillat att prata om böcker med andra, en annan del hade avskytt att någon annan bestämde vad jag ska läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att jag egentligen skulle ha något emot att någon annan bestämde, bara det är inte alltför utanför min comfort zone när det gäller böcker :)

      Radera
  5. Jag tycker att den största behållningen av en bokklubb, bortsett från att man får äta mat och dricka vin i trevligt sällskap förstås, är just att man "tvingas" läsa böcker som man annars kanske aldrig hade kommit på tanken att läsa. Diskussionerna blir så mycket livligare om alla har olika favoritgenrar och därmed olika syn på boken man just läst. Inte minst när man pratar om första intryck och vilka förväntningar man ev hade på boken i fråga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som du säger så kan man ju upptäcka många nya böcker!

      Radera
  6. Tror det är samma på Goodreads som jag är med i. Där kom jag liksom aldrig in.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...