5 februari 2016

Bokbloggsjerka 5-8 februari

Nu har jag kommit hem och nu kommer jag vara hemma i drygt tre dagar vilket känns skönt eftersom det har varit rätt så mycket på jobbet ett tag. Tänkte att jag skulle ta och svar på Bokbloggsjerkan nu.

Topp 5 fiktiva karaktärer som du önskar vore dina bästa vänner (böcker/film/tv).

1. Gänget från Vänner. Jag älskar Vänner och det skulle säkert vara jätteroligt att vara vän med de! Det hade varit extra coolt att vara kompis med Phoebe!

2. Hermione Granger. En kommentar här känns rätt så överflödig.

3. Sherlock (Benedict Cumberbatch). Nu vet jag ju inte riktigt om det ens är möjligt att vara vän med Sherlock, men det skulle vara kul att känna honom. Fast å andra sidan om Watson lyckas med det...

4. Sheldon Cooper. Egentligen är fallet här lite liknande som med Sherlock. Men det hade återigen varit roligt att känna honom. Bazinga!

5. Miss Marple och  jag skulle nog kunna ha det rätt så trevligt också.

29 kommentarer:

  1. Hermione verkar populär idag.

    SvaraRadera
  2. Miss Marple tänkte jag inte på, henne skulle jag kunna mysa lite med.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ja, skulle tro att hon är rätt så mysig :)

      Radera
  4. Håller med Vänner-gänget :) Och Miss Marple hade varit cool!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle nog vara rätt så trevligt och mysigt med Miss Marple :)

      Radera
  5. det där med TV-seier är jag dålig på Big Bang Theori har jag aldrig sett och inte friends heller. men Hermione känner jag till. hon är jättetrevlig, men finns inte med i min kvintett. Sherlock känns som en spännande vän. Miss Marple kunde en ha stickcafé tillsammans med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog skulle Sherlock vara spännande! Och Miss Marple verkar väldigt mysig :)

      Radera
  6. Vännergänget håller jag helt med om ( kanske inte Monica, hon skulle bara börja städa ) och Sheldon. Vet inte om jag skulle vilja vara bästa vän med Sheldon, men gärna haft honom i min bekantskapskrets. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle nog kunna bli ganska tröttsamt att vara vän med Sheldon, men i lite lagom doser så :)

      Radera
  7. Sherlock var en av mina favoriter också, men som du skriver, han är nog rätt besvärlig att umgås med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är ju lite egen minst sagt men han skulle vara rätt så intressant :)

      Radera
  8. Absolut skulle det vara trevligt att få vara vän med Miss Marple! :)

    SvaraRadera
  9. Sheldon tror jag att jag hade uppskattat som kompis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men risken är att man skulle bli lite trött på honom i längden :) Men i lagom doser så :)

      Radera
  10. Phoebe gillar jag också mest. :)

    SvaraRadera
  11. Miss Marple var ett fint val! Skulle nog kunna bli många fina samtal där.

    SvaraRadera
  12. Hermione är vald av många. Intressant, funderar på att studera karaktären närmare.

    SvaraRadera
  13. Cooper och Sherlock hade väl förhoppningsvis kunnat underhålla varandra...

    SvaraRadera
  14. Hermione är poppis denna vecka :) Sherlock och Sheldon skulle vara intressanta vänner, men en får nog planera in ganska mycket egentid för att orka. Miss Marple skulle vara härlig att umgås med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man klarar nog bara av de i små doser :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...