1 november 2017

Månadens bästa bok: oktober


Dags att välja ut månadens bästa bok hos Mias bokhörna. Den här månaden har jag läst många bra böcker, men den som verkligen blev en favorit hos mig var Öppet hav av Annika Thor. Det är den sista delen i serien En ö i havet och handlar om de judiska flickorna Steffi och Nelli som kommer till Sverige för att undkomma förföljelserna i hemlandet. Dessa böcker är så bra, och fortfarande obehagligt aktuella och jag hoppas att böckerna fortsätter att få fler läsare.


12 kommentarer:

  1. Jag får nog kolla upp den här Annika Thor lite närmare.

    SvaraRadera
  2. Ja, den här serien vill jag läsa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. Ja men den serien har jag hört talas om, intressant

    SvaraRadera
  4. En bok som jag inte hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt aldrig läst de här böckerna, men nu när de kommit i ny upplaga blir en ju lite sugen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De nya utgåvorna är dessutom riktigt snygga! :)

      Radera
  6. Såg en del av TV-serien, verkade väldigt fin, så förstår böckerna är detsamma. Ett bra sätt för unga att ta till sig den tiden och dom omständigheterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, tycker den är väldigt realistisk och skildrar tidsperioden på ett trovärdigt sätt, tror jag :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...