28 november 2018

Narniataggen


Denna Narniatagg hittade jag hos Bokprinsessorna. Och om någon fler vill göra den så är det bara att haka på.

En magisk värld som du skulle vilja återkomma till?
Harry Potter känns som ett självklart svar på den frågan. Men eftersom jag nyligen läst Sista riket av Brandon Sanderson så platsar den också in på listan.
En bok du tycker är underskattad?
Finns så många, en bok som jag önskar att ännu fler läste är Tårar i havet av Ruta Sepetys.
En klassiker som du älskar?
Nu har jag ju inte läst så många klassiker, men en som jag verkligen gillar är Svindlande höjder av Emily Brontë.
En bok du började läsa utan att veta vad den handlade om?
Binas historia av Maja Lunde. Jag trodde att det var facklitteratur till och med, men det är den absolut inte. Riktigt bra och skrämmande!
En bok du inte väntade dig att du skulle gilla?
Mitt hjärtas oro av Malou von Sivers. Var väldigt skeptisk till den på grund av författaren, men visade sig vara en riktigt trevlig överraskning.
Ett perfekt slut till en bokserie?
Åh vad svårt! En serie som jag tyckte slutade riktigt bra var The Lunar Chronichles av Marissa Meyer.
Ett syskonskap eller vänskap som du skulle vilja vara en del av?
Familjen Weasley i Harry Potter.

En karaktär som växt i dina ögon?
Ännu en svårt fråga. Men en karaktär som verkligen växte var Warner i Shatter me-serien av Tahereh Mafi.
Din favorit av magiska varelser?
Alla magiska varelser i Harry Potter! 
Din favoritplats att läsa på?
Sängen eller soffan är skönast, men slutar oftast med att jag läser i fåtöljen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...