13 november 2018

Veckans topplista v.46: Grå bokomslag

Tisdag och dags för en ny topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Den här veckan är temat gråa bokomslag. 

Att hitta grå bokomslag var visst svårare än vad jag trodde. På min lista har jag endast läst 2 av 5, vilket är de två första.. Resterande bokomslag valde jag mest på grund av att jag tyckte dem var snygga. 

1. Svarthuset av Peter May

2. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs. 

3. Hush, Hush av Becca Fitzpatrick.

4. Anna Dressed in Blood av Kendare Blake

5. Snögloben av Amanda Hellberg


29 kommentarer:

  1. Anna dressed in blood gillar jag omslaget till :)

    SvaraRadera
  2. Suggestiva omslag, verkligen. Svarthuset har jag faktiskt läst. Bra bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också om den boken, har av någon anledning inte läst mer av honom.

      Radera
  3. Klart besynnerliga barn skulle vara med, riktigt grå och mystisk. Snygga omslag allihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besynnerliga barn var den första bok jag tänkte på :)

      Radera
  4. Snögloben kom nästan med hos mig också, gillar alla hennes böcker :)

    SvaraRadera
  5. Fina grå omslag. Har läst Riggs och May

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. De två första har jag läst, de andra är obekanta för mig också.

      Radera
  7. Svarthuset har jag läst och Besynnerliga barn har jag.

    SvaraRadera
  8. Anna klädd i blod är jättebra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Då måste jag kolla in den, tog den bara för omslagets skull!

      Radera
  9. Miss Peregrine och Svarthuset kom även med på min lista. Inte läst de övriga.

    SvaraRadera
  10. Gråa bokomslag kan faktiskt vara riktigt snygga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Fast tyckte det var svårt att hitta sådana.

      Radera
  11. Svarthuset har jag läst men inte de andra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara den och Miss Peregrine som jag läst.

      Radera
  12. Miss Peregrine-boken är jag nyfiken på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är så bra! Och det är riktigt snygga foton i den också.

      Radera
  13. Fin grånyanserad kombination! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...