15 november 2018

Film: Johan Falk - Livvakterna

Handling
Johan Falks gode vän Sven Persson blir utsatt för maffiastyrda maskningsaktioner på sin fabrik i Estland. Sven tar kontakt med Nikolaus Lehman, en säkerhetsexpert som lovar att ta hand om problemet. Sven blir förskräckt av Nikolaus metoder, säger upp överenskommelsen, åker hem till Sverige och hoppas att allt ska lösa sig. Men enligt Nikolaus går avtalet inte att bryta. Plötsligt är det inte bara Svens företag som står på spel, utan hela hans familj är nu i livsfara.

Filmen är 112 minuter lång och regisserad av Anders Nilsson. I huvudrollerna ses bland annat Jakob Eklund, Samuel Fröler och Lia Boysen. Filmen hade premiär  17 augusti 2001.

Jag såg filmen 27 oktober

Mina tankar
Jag tänkte att det inte skulle gå alltför länge mellan att jag såg Johan Falk-filmerna så tog tag i saken och såg den andra nu.

Jag brukar inte se så mycket svenskt, men detta är ändå helt OK som underhållning. Det är spännande och mitt intresse hålls vid liv under hela filmen.

Den känns kanske inte så trovärdig,men det förväntar man sig inte heller av denna typen av filmer. Var kul att se en ung Alexandra Rapaport och Krister Henriksson dyker upp. Visst märker man att filmen börjar ha en del år på nacken, men den var ändå sevärd.

Precis som sin föregångare är detta en bra film att slötitta på.

Johan Falk: Noll tolerans 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...